Jambo beste vriendjes en vriendinnetjes!

Ik ben 3e jaars studente aan de KHK Vorselaar en vertrek op 4 februari naar Kenia om daar les te geven.
Ik zal 3 maanden verblijven in het vrijwilligershuis van Rainbow4kids.
Deze organisatie is opgericht door Katrien Vermeersch. Voor meer informatie: http://www.rainbow4kids.be/
De school waar wij lesgeven is gelegen in Ukunda. Dit dorpje is niet zo ver gelegen van een belangrijke stad in Kenia; Mombasa.

Waarom heb ik voor Kenia gekozen?
Wel in 2008 ben ik voor drie weken naar Zuid-Afrika getrokken. Ik heb daar ontzettend mooie natuur gezien en de cultuur goed kunnen opsnuiven.
Tijdens de reis was ik een gesprek aan het voeren met onze gids en kwam het er op neer dat ik zeker een keertje naar Kenia moest ontdekken.
Toen ik ontdekte dat onze school de mogelijkheid aanbood om naar Kenia te gaan, wou ik mijn kans meteen grijpen.

Als leerkracht is het natuurlijk ook belangrijk om stil te staan bij de zaken die ik daar kan leren. Deze trip is een uitgelezen kans om meer te ontdekken op vlak van diversiteit in de klas en les geven op andere manieren dan die wij aangeleerd krijgen in onze opleiding.



We trekken met 8 naar Ukunda, 5 studenten afkomstig van KHK Vorselaar en 3 studenten afkomstig van XIOS Hasselt.


Zo, hopelijk hebben jullie veel leesplezier.
Kom af en toe eens een kijkje nemen om mijn avontuur te volgen.



Kwaheri!
Anso

zondag 8 april 2012

Dag 47: 22/03/2012

Donderdag had ik dus vakantie om wat meer tijd door te brengen met mijn ouders. We hadden afgesproken om samen naar het dorpje te gaan. Maar toen ze hier aankwamen had ik het idee om dit een andere dag te doen. Aangezien dat er donderdag overdag geen kinderen zijn in het dorp leek het me minder interessant. Dan zijn we maar wat langs de plaatselijke winkeltjes gewandeld en zijn we nadien een tijdje aan het zwembad gaan liggen om rustig alles nog wat bij te praten.
Om de dag mooi af te sluiten zijn we gaan eten in een aan te raden restaurant in Diani Beach; ‘Ali Barbours Cave’. Dit is een echte grot waar men kan gaan dineren. Als het goed weer is, wat toen ook het geval was, gaat het dak open. Men kan er eten aan een schappelijke prijs. De prijs die wij ongeveer betalen in een doorsnee taverne. Natuurlijk was dit voor mij wel een heel verschil met de andere eettentjes waar we anders gingen eten. Maar het was het proberen waart, wat een locatie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten