Jambo beste vriendjes en vriendinnetjes!

Ik ben 3e jaars studente aan de KHK Vorselaar en vertrek op 4 februari naar Kenia om daar les te geven.
Ik zal 3 maanden verblijven in het vrijwilligershuis van Rainbow4kids.
Deze organisatie is opgericht door Katrien Vermeersch. Voor meer informatie: http://www.rainbow4kids.be/
De school waar wij lesgeven is gelegen in Ukunda. Dit dorpje is niet zo ver gelegen van een belangrijke stad in Kenia; Mombasa.

Waarom heb ik voor Kenia gekozen?
Wel in 2008 ben ik voor drie weken naar Zuid-Afrika getrokken. Ik heb daar ontzettend mooie natuur gezien en de cultuur goed kunnen opsnuiven.
Tijdens de reis was ik een gesprek aan het voeren met onze gids en kwam het er op neer dat ik zeker een keertje naar Kenia moest ontdekken.
Toen ik ontdekte dat onze school de mogelijkheid aanbood om naar Kenia te gaan, wou ik mijn kans meteen grijpen.

Als leerkracht is het natuurlijk ook belangrijk om stil te staan bij de zaken die ik daar kan leren. Deze trip is een uitgelezen kans om meer te ontdekken op vlak van diversiteit in de klas en les geven op andere manieren dan die wij aangeleerd krijgen in onze opleiding.



We trekken met 8 naar Ukunda, 5 studenten afkomstig van KHK Vorselaar en 3 studenten afkomstig van XIOS Hasselt.


Zo, hopelijk hebben jullie veel leesplezier.
Kom af en toe eens een kijkje nemen om mijn avontuur te volgen.



Kwaheri!
Anso

zondag 8 april 2012

Dag 50: 25/03/2012

Zondag, de dag van het rusten en Kim4love was weer aangebroken.    
Deze keer stond er wel een bezoekje aan het dorp op het programma, met mijn ouders. Mijn mama had allerlei spullen ingezameld en we vonden het een goed plan om alles in het dorp uit te delen. Maar we wandelde nog niet binnen of iedereen hing al rond ons. De kinderen kregen meteen allemaal een lolly, maar natuurlijk waren er ook bij die stiekem een tweede keer gingen aanschuiven. Allemaal goed en wel, maar we moesten ervoor zorgen dat iedereen er zeker een zou krijgen. 10 paar babysokjes hadden we ook bij. Een van de kinderen van het dorp was zo vriendelijk om ons naar alle jonge moeders te brengen zodat wij hun sokjes konden geven. Zo hadden we ook meteen het hele dorpje gezien. We zagen meteen dat we de moeders er heel blij mee maakten. Ook hebben we dan meteen de zeepjes uitgedeeld die we hadden verzameld. Iedereen kreeg wel wat.
Wat ik persoonlijk wel heel moeilijk vond, waren alle kinderen die ons constant achtervolgde. Vanaf dat we een zakje opdeden om aan iemand iets te geven kwamen ze allemaal drummen om te kijken wat de inhoud van de zak was. Op dat moment breekt mijn hart en is het moeilijk om nee te zeggen.
Wanneer al onze zakken leeg waren zijn we naar de plaatselijke pub over school een fris colaatje gaan drinken om alles even te laten bezinken. Daar hebben we nog even nagepraat en vervolgens zijn we ons allemaal gaan klaarmaken om naar Kim4love te trekken.
Op kim4love aangekomen, kwamen mijn ouders nog geen 5 minuten later aan. Zij waren ook van de partij want zij gingen ons deze avond trakteren op een avondje Fourthy Thieves.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten