Jambo beste vriendjes en vriendinnetjes!

Ik ben 3e jaars studente aan de KHK Vorselaar en vertrek op 4 februari naar Kenia om daar les te geven.
Ik zal 3 maanden verblijven in het vrijwilligershuis van Rainbow4kids.
Deze organisatie is opgericht door Katrien Vermeersch. Voor meer informatie: http://www.rainbow4kids.be/
De school waar wij lesgeven is gelegen in Ukunda. Dit dorpje is niet zo ver gelegen van een belangrijke stad in Kenia; Mombasa.

Waarom heb ik voor Kenia gekozen?
Wel in 2008 ben ik voor drie weken naar Zuid-Afrika getrokken. Ik heb daar ontzettend mooie natuur gezien en de cultuur goed kunnen opsnuiven.
Tijdens de reis was ik een gesprek aan het voeren met onze gids en kwam het er op neer dat ik zeker een keertje naar Kenia moest ontdekken.
Toen ik ontdekte dat onze school de mogelijkheid aanbood om naar Kenia te gaan, wou ik mijn kans meteen grijpen.

Als leerkracht is het natuurlijk ook belangrijk om stil te staan bij de zaken die ik daar kan leren. Deze trip is een uitgelezen kans om meer te ontdekken op vlak van diversiteit in de klas en les geven op andere manieren dan die wij aangeleerd krijgen in onze opleiding.



We trekken met 8 naar Ukunda, 5 studenten afkomstig van KHK Vorselaar en 3 studenten afkomstig van XIOS Hasselt.


Zo, hopelijk hebben jullie veel leesplezier.
Kom af en toe eens een kijkje nemen om mijn avontuur te volgen.



Kwaheri!
Anso

zondag 8 april 2012

Dag 48-49: 23/03/2012-24/03/2012

Safari met de ouders.
Eerst een bezoekje aan Shimba Hills, wat zeker wel de moeite was. We hebben heel veel geluk gehad met het dieren spotten. Want we hebben zowat alle dieren gezien die in Shimba rondlopen. Na een safari brachten we een bezoekje aan het hotel. Dit was niet zomaar een hotel gebouwd op de grond. Nee, de kamers hangen tussen de bomen. Alles is gebouwd enkele meters boven de grond en naast het hotel is een waterplas waar de dieren komen drinken. Een ideale plaats om een weekendje weg te gaan, leek mij. Na het bezoekje was het tijd om onze tocht verder te zetten richting Tsavo East. Een hele hobbelige weg waar geen einde leek aan te komen lag voor ons. Na 3 à 4 uur rijden reden we Tsavo binnen en kon onze safari daar beginnen. De veel voorkomende dieren kwamen ons al snel tegemoet en de twee uur en half durende tour leek voorbij gevlogen. Toen we net onze lodge wilden binnen rijden kreeg onze gids een telefoon binnen dat er nog iets belangrijks in de buurt lag. Ik had net tegen mijn ouders gezegd dat deze safari niet geslaagd zou zijn als ik geen cheeta gezien zou hebben. En mijn woorden waren nog niet koud of onze gids deelde ons mee dat het een cheeta was dat hier een paar kilometers verder op zat te drinken. Inderdaad, mijn safari was een aantal minuten later geslaagd.
Na een vermoeiende dag wou ik nog snel even een plons nemen in het zwembad van de lodge in het park. Het zwembad was een beetje lager gelegen dan alle andere voorzieningen in het hotel. Als ik in het water sprong zag ik niets meer van wat rond mij lag. Een paar meters lager gelegen was er een waterpoel voor dieren. De avond dat ik er was, zaten er ontzettend veel buffels en olifanten. Toen ik rustig een baantje aan het trekken was hoorde ik net een olifant trompetteren naast mijn oor. Ik was ontzettend snel het water uit en dan ben ik maar gezellig met mijn ouders aan de bar gaan zitten met een Tusker in de hand.
De volgende dag was het nog eens tijd voor twee safari’s. Daar kan ik heel kort over zijn, want we waren allemaal van mening dat de dieren ‘op vakantie’ waren. Het enige dier dat nieuw was voor mij was de giraffe gazelle. Deze heeft net zulke lange nek als de giraffe en steekt haar voorpoten in de lucht als ze van de struiken wil eten. Een ontzettend mooi zicht was dat.
Onze terugreis duurde lang en was warm, maar uiteindelijk zijn we dan toch rond half 6 aangekomen aan het hotel en was het tijd voor rust.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten