Jambo beste vriendjes en vriendinnetjes!

Ik ben 3e jaars studente aan de KHK Vorselaar en vertrek op 4 februari naar Kenia om daar les te geven.
Ik zal 3 maanden verblijven in het vrijwilligershuis van Rainbow4kids.
Deze organisatie is opgericht door Katrien Vermeersch. Voor meer informatie: http://www.rainbow4kids.be/
De school waar wij lesgeven is gelegen in Ukunda. Dit dorpje is niet zo ver gelegen van een belangrijke stad in Kenia; Mombasa.

Waarom heb ik voor Kenia gekozen?
Wel in 2008 ben ik voor drie weken naar Zuid-Afrika getrokken. Ik heb daar ontzettend mooie natuur gezien en de cultuur goed kunnen opsnuiven.
Tijdens de reis was ik een gesprek aan het voeren met onze gids en kwam het er op neer dat ik zeker een keertje naar Kenia moest ontdekken.
Toen ik ontdekte dat onze school de mogelijkheid aanbood om naar Kenia te gaan, wou ik mijn kans meteen grijpen.

Als leerkracht is het natuurlijk ook belangrijk om stil te staan bij de zaken die ik daar kan leren. Deze trip is een uitgelezen kans om meer te ontdekken op vlak van diversiteit in de klas en les geven op andere manieren dan die wij aangeleerd krijgen in onze opleiding.



We trekken met 8 naar Ukunda, 5 studenten afkomstig van KHK Vorselaar en 3 studenten afkomstig van XIOS Hasselt.


Zo, hopelijk hebben jullie veel leesplezier.
Kom af en toe eens een kijkje nemen om mijn avontuur te volgen.



Kwaheri!
Anso

woensdag 21 maart 2012

Dag 27 en 28: 2/03/2012-3/03/2012

Onze jeep stond om half 7 voor onze deur en zo startte ook meteen ons avontuur.
Na 4 uur rijden kwamen we eindelijk aan in Tsavo-east. Het was snik heet maar door de snelheid van onze chauffeur hadden we daar helemaal geen probleem mee. De wind koelde ons meteen af.
De eerste dag hebben we de meest voorkomende dieren van het park gezien zoals olifanten, giraffen, zebra’s, buffels, vogels, struisvogels, impala’s, kudu’s, everzwijnen, …
Na een verfrissende plons in het zwembad van de lodge moesten we de jeep terug in voor onze avond gamedrive. Toen we vertrokken op safari, waren we aan het grappen. En zeiden we dat het heel straf zou zijn moesten we nog iets meemaken. Het gekste zou zijn dat we in het midden van het park zouden stilvallen met onze jeep. Natuurlijk toen het begon te schemeren kwam onze voorspelling uit. Voor ons trokken een kudde van zo’n 10 olifanten rond. We waren maar al te blij dat ze de andere kant uittrokken. Gelukkig, na een kwartiertje kon de auto weer  gestart worden en waren we net voor het donker thuis. Na een vermoeiende maar voldane dag kropen we vroeg ons bedje in om er de volgende dag weer vroeg uit te stappen.
Om half 7 stapten we de Range Rover weer in om opzoek te gaan naar de leeuwen. Daar waren we al lang naar opzoek en eindelijk, vlak voor de hitte er weer was, waren ze daar. Aan de plas waar veel dieren te vinden zijn was een leeuw aan een karkas aan het peuzelen en een andere was rustig aan het drinken. Prachtig om te zien hoe de andere dieren reageren op de aanwezigheid van deze dieren. Vanaf dat ze ook maar iets bewegen gaan de oren van de zwakkere dieren al omhoog en wordt de koning van de dieren ten zeerste gevreesd. De zebra’s voelde zich niet op hun gemak en galoppeerden dan ook wat later de andere richting uit.
We reden verder en nog geen 5 minuten later kwamen we twee vrouwtjes leeuwen tegen die lagen te rusten in de schaduw van een boom. 100 meter verder lag er een hyena op ons te wachten. Dit was heel bijzonder om te zien, want deze dieren zijn zeer schuchter en laten zich dan ook niet makkelijk zien aan de andere.
Na een voltreffer van een safari konden we nog wat uitrusten en een lunch nemen in Lion Hill (lodge). Daar konden we in de verte ook nog een leeuw rustig zien kuieren en hadden we prachtige uitzichten over heel Tsavo (east en west).
Rond 1 uur zijn we terug richting Maweni vertrokken en kwamen we vermoeid thuis om 5 uur in de namiddag.
’S Avonds zijn we dan nog naar Shakatak getrokken om onze ‘Dance-moves’ nog eens te tonen.
Veel te laat, ben ik mijn bed in gekropen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten