Met een klein hartje kwam ik de school binnen om half acht en ging ik mijn aanwezigheid tekenen. Toen zag ik meteen dat Madame Fidelis vandaag wel aanwezig was op school. Ik stapte de klas binnen en effectief, daar zat ze. Mijn dag zou er deze keer net iets rustiger uit zien. Mijn les wiskunde waren gewoon herhalingsoefeningen en de leerlingen mochten tijdens creative arts verder werken aan hun Wild Life Park. Tussen creative arts en Physical education had ik de leerlingen nog even beloond met een stukje voor te lezen uit het boekje dat ik in het weekend had gekocht. Dit is ook het beloningssysteem dat ik graag in de klas zou willen introduceren. De leerkracht plaatst het negatieve soms te vaak in het licht. Terwijl het net andersom zou moeten zijn. Als de leerlingen dus goed meewerken tijdens mijn lessen dan krijgen ze een parel aan een ketting dat vooraan aan het bord hangt. Als ze er een hebben verdiend op een dag dan krijgen ze een stukje voorgelezen uit het boekje.
Na het rustig momentje was het tijd om de leerlingen nog eens actief te laten zijn. Ze waren niet te houden en gedragen zich dan ook soms als echte beesten. Gelukkig zijn de Kenianen geen watjes en kunnen ze zeker tegen een stootje.
Om kwart voor 5 ging onze wekelijkse vergadering met de leerkrachten van start en konden we om half 6 naar huis trekken.
Na het rustig momentje was het tijd om de leerlingen nog eens actief te laten zijn. Ze waren niet te houden en gedragen zich dan ook soms als echte beesten. Gelukkig zijn de Kenianen geen watjes en kunnen ze zeker tegen een stootje.
Om kwart voor 5 ging onze wekelijkse vergadering met de leerkrachten van start en konden we om half 6 naar huis trekken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten