Jambo beste vriendjes en vriendinnetjes!

Ik ben 3e jaars studente aan de KHK Vorselaar en vertrek op 4 februari naar Kenia om daar les te geven.
Ik zal 3 maanden verblijven in het vrijwilligershuis van Rainbow4kids.
Deze organisatie is opgericht door Katrien Vermeersch. Voor meer informatie: http://www.rainbow4kids.be/
De school waar wij lesgeven is gelegen in Ukunda. Dit dorpje is niet zo ver gelegen van een belangrijke stad in Kenia; Mombasa.

Waarom heb ik voor Kenia gekozen?
Wel in 2008 ben ik voor drie weken naar Zuid-Afrika getrokken. Ik heb daar ontzettend mooie natuur gezien en de cultuur goed kunnen opsnuiven.
Tijdens de reis was ik een gesprek aan het voeren met onze gids en kwam het er op neer dat ik zeker een keertje naar Kenia moest ontdekken.
Toen ik ontdekte dat onze school de mogelijkheid aanbood om naar Kenia te gaan, wou ik mijn kans meteen grijpen.

Als leerkracht is het natuurlijk ook belangrijk om stil te staan bij de zaken die ik daar kan leren. Deze trip is een uitgelezen kans om meer te ontdekken op vlak van diversiteit in de klas en les geven op andere manieren dan die wij aangeleerd krijgen in onze opleiding.



We trekken met 8 naar Ukunda, 5 studenten afkomstig van KHK Vorselaar en 3 studenten afkomstig van XIOS Hasselt.


Zo, hopelijk hebben jullie veel leesplezier.
Kom af en toe eens een kijkje nemen om mijn avontuur te volgen.



Kwaheri!
Anso

dinsdag 28 februari 2012

Dag 18: 22/02/2012

Tijd voor onze vrije dag. Omdat ik toch niet had te doen was ik lekker lang in mijn bed blijven liggen en ben ik, als ik eindelijk wakker was, meteen mijn lessen voor de komende dagen gemaakt. Zo zou ik de volgende dagen niet te veel moeten doen als ik thuis kwam van school. Toen ik klaar was had ik wel de behoefte om nog iets te gaan doen. Dus ik was samen met Sofie naar de winkel gegaan op de motto bij Soalo. Toen we hadden gewinkeld hadden we wel zin in een fris drankje. Dus hebben we een leuk terrasje uitgezocht en hebben we Soalo getrakteerd op een biertje. Toen we vroegen achter wilde beesten hier in de buurt, was hij snel uitgepraat. Hier in Maweni en omstreken zitten enkel wat apen. Maar hij wist ons te vertellen dat hier wat verder een vriend van hem slangen, krokodillen, schilpadden en nog meer van zulke reptielen bijhoudt. Natuurlijk wilden wij meteen een kijkje gaan nemen en voor slecht 200 keniaanse shiling zei Soalo konden we een kijkje gaan nemen. Maar natuurlijk toen we er aankwamen was het al opgeslagen naar 300. En toen merkten we ook dat we onze camera niet bij hadden. Maar de man was dan zo vriendelijk om ons de volgende keer, als we onze camera wel bij hadden, ons de helft van de prijs te laten betalen. Dus binnen een paar weken zouden we wel nog een keertje terugkeren. Ik heb een kameleon op mijn arm laten kruipen, laten veranderen van kleur en een slang ‘gestreeld’. Wat een ervaring. Verder zaten er nog heel giftige slangen die de man allemaal in de buurt had gevangen. Natuurlijk wilden we daar niet het fijne van weten. Stel je voor dat er op een dag zo’n slang in onze tuin rond glijdt!  Toen we terug thuis kwamen hebben we onze verhalen meteen gedeeld met de andere. Natuurlijk wilden zij ook ooit daar een kijkje gaan nemen. En ze hebbe gelijk! Want voor zo weinig geld is het de moeite wel eens.
Na een rustig dagje zijn we op tijd ons bed ingekropen om de volgende dag weer voor de klas te staan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten