Deze dag moest ik normaal maar een lesje geven over breuken. Maar omdat Madame fidelis moeilijk huiswerk had meegegeven, hadden vele leerlingen het niet juist opgelost. In de namiddag heb ik de kinderen dan nog wat extra les gegeven over de breuken en de oefeningen. Nu was het voor alle leerlingen duidelijk.
Ik merkte wel nog steeds dat het voor de leerlingen niet altijd even gemakkelijk is om met concreet materiaal te werken. Ze zijn gewoon om oefeningen te maken in hun boek, zoals het daar in staat. Vanaf dat het een beetje anders is, vinden ze het niet meer zo evident. Ik had dan elke bank een setje van 8 hondjes gegeven om oefeningen te maken. Na enkele keren oefenen ging het al wat beter.
Op het einde van de dag heb ik de leerlingen nog een liedje aangeleerd omdat Madame Fidelis er achter vroeg. Maar ik had de akkoorden niet bij voor op de gitaar te spelen om het liedje te begeleiden. Ik heb het liedje aangeleerd zonder de gitaar, maar de volgende dag zou ik mijn gitaar en de akkoorden meebrengen om de leerlingen te helpen zingen.
Om 4 uur was het weer tijd voor ‘Talentshow’. Omdat we vorige week hadden beloofd om ook eens op te treden had ik mijn gitaar meegenomen en hebben we met z’n achten ook een liedje gezongen voor alle leerlingen van het 4e tot het 8e leerjaar. Zij waren enthousiast en vroegen achter nog een ander liedje. Maar deze gingen we sparen voor de volgende week. Tegen de volgende donderdag zouden we nog een liedje voorbereiden.
Ik merkte wel nog steeds dat het voor de leerlingen niet altijd even gemakkelijk is om met concreet materiaal te werken. Ze zijn gewoon om oefeningen te maken in hun boek, zoals het daar in staat. Vanaf dat het een beetje anders is, vinden ze het niet meer zo evident. Ik had dan elke bank een setje van 8 hondjes gegeven om oefeningen te maken. Na enkele keren oefenen ging het al wat beter.
Op het einde van de dag heb ik de leerlingen nog een liedje aangeleerd omdat Madame Fidelis er achter vroeg. Maar ik had de akkoorden niet bij voor op de gitaar te spelen om het liedje te begeleiden. Ik heb het liedje aangeleerd zonder de gitaar, maar de volgende dag zou ik mijn gitaar en de akkoorden meebrengen om de leerlingen te helpen zingen.
Om 4 uur was het weer tijd voor ‘Talentshow’. Omdat we vorige week hadden beloofd om ook eens op te treden had ik mijn gitaar meegenomen en hebben we met z’n achten ook een liedje gezongen voor alle leerlingen van het 4e tot het 8e leerjaar. Zij waren enthousiast en vroegen achter nog een ander liedje. Maar deze gingen we sparen voor de volgende week. Tegen de volgende donderdag zouden we nog een liedje voorbereiden.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten