Jambo beste vriendjes en vriendinnetjes!

Ik ben 3e jaars studente aan de KHK Vorselaar en vertrek op 4 februari naar Kenia om daar les te geven.
Ik zal 3 maanden verblijven in het vrijwilligershuis van Rainbow4kids.
Deze organisatie is opgericht door Katrien Vermeersch. Voor meer informatie: http://www.rainbow4kids.be/
De school waar wij lesgeven is gelegen in Ukunda. Dit dorpje is niet zo ver gelegen van een belangrijke stad in Kenia; Mombasa.

Waarom heb ik voor Kenia gekozen?
Wel in 2008 ben ik voor drie weken naar Zuid-Afrika getrokken. Ik heb daar ontzettend mooie natuur gezien en de cultuur goed kunnen opsnuiven.
Tijdens de reis was ik een gesprek aan het voeren met onze gids en kwam het er op neer dat ik zeker een keertje naar Kenia moest ontdekken.
Toen ik ontdekte dat onze school de mogelijkheid aanbood om naar Kenia te gaan, wou ik mijn kans meteen grijpen.

Als leerkracht is het natuurlijk ook belangrijk om stil te staan bij de zaken die ik daar kan leren. Deze trip is een uitgelezen kans om meer te ontdekken op vlak van diversiteit in de klas en les geven op andere manieren dan die wij aangeleerd krijgen in onze opleiding.



We trekken met 8 naar Ukunda, 5 studenten afkomstig van KHK Vorselaar en 3 studenten afkomstig van XIOS Hasselt.


Zo, hopelijk hebben jullie veel leesplezier.
Kom af en toe eens een kijkje nemen om mijn avontuur te volgen.



Kwaheri!
Anso

dinsdag 28 februari 2012

Dag 9: 13/02/2012

Deze nieuwe week werden we al verwacht om half 8 op Rainbow4kids school. Vandaag stond voor Quinten en mij het eerste en het tweede leerjaar op het programma. Omdat we er met ons twee al uit waren dat we sowieso het 3e of het 4e leerjaar wilde, was het eerste leerjaar geen optie. De kinderen zijn nog heel klein en hebben veel geduld nodig. Engels gaat ook heel moeizaam bij hen. Het waren schatten van kinderen en zongen de hele dag door liedjes om de leerstof te onthouden. Tijdens de namiddag zaten we in het tweede leerjaar. Ik besefte dat ik het tweede leerjaar ook wel een heel fijne klas vond en de klasleerkracht een ontzettend lieve vrouw is. Ik zag hele goede dingen in de les. Zo gebruikte zij hondjes tijdens wiskunde om een oefening duidelijk te maken aan de leerlingen. Maar omdat Sofie en Stijn al van in het begin hadden gezegd dat ze graag het eerste of het tweede leerjaar hadden gehad, heb ik niet gevraagd of het mogelijk was om in het tweede te staan.
Op het einde van de dag was het weer tijd voor de clubs voor 4 tot en met 8. Deze keer ging de Wildlifeclub een film zien. We hadden met een aantal plaats genomen in de Dinning Hall waar de film bekeken werd. Maar jammer genoeg startte de groep niet meteen met de film en moesten we eerst naar enkele verhalen luisteren. Zo zijn we dan maar verder gegaan naar de volgende club, namelijk Young farmers club. Daar waren ze bezig met omspitten van de grond om er later zaadjes in te gooien en te besproeien met water. Zo zullen ze binnenkort hun eigen groentjes maken. Als laatste stop zijn we de Musicclub gaan bezoeken. Natuurlijk een van mijn favorieten. De leerkrachten die deze groep begeleiden leren soms nieuwe liedjes aan. Zo zingen ze de hele tijd door en kijken ze naar de liedjes die ze in een boek hebben staan. Ik merkte dat ze al een fikse verzameling hadden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten