Jambo beste vriendjes en vriendinnetjes!

Ik ben 3e jaars studente aan de KHK Vorselaar en vertrek op 4 februari naar Kenia om daar les te geven.
Ik zal 3 maanden verblijven in het vrijwilligershuis van Rainbow4kids.
Deze organisatie is opgericht door Katrien Vermeersch. Voor meer informatie: http://www.rainbow4kids.be/
De school waar wij lesgeven is gelegen in Ukunda. Dit dorpje is niet zo ver gelegen van een belangrijke stad in Kenia; Mombasa.

Waarom heb ik voor Kenia gekozen?
Wel in 2008 ben ik voor drie weken naar Zuid-Afrika getrokken. Ik heb daar ontzettend mooie natuur gezien en de cultuur goed kunnen opsnuiven.
Tijdens de reis was ik een gesprek aan het voeren met onze gids en kwam het er op neer dat ik zeker een keertje naar Kenia moest ontdekken.
Toen ik ontdekte dat onze school de mogelijkheid aanbood om naar Kenia te gaan, wou ik mijn kans meteen grijpen.

Als leerkracht is het natuurlijk ook belangrijk om stil te staan bij de zaken die ik daar kan leren. Deze trip is een uitgelezen kans om meer te ontdekken op vlak van diversiteit in de klas en les geven op andere manieren dan die wij aangeleerd krijgen in onze opleiding.



We trekken met 8 naar Ukunda, 5 studenten afkomstig van KHK Vorselaar en 3 studenten afkomstig van XIOS Hasselt.


Zo, hopelijk hebben jullie veel leesplezier.
Kom af en toe eens een kijkje nemen om mijn avontuur te volgen.



Kwaheri!
Anso

zondag 19 februari 2012

Dag 3: 7/02/2012

Om 10 voor 8 stonden ze op ons te wachten om ons te begeleiden naar de school om te starten met onze observaties. Deze zullen twee weken lang duren zodat we goed voorbereid zijn op de klassen en het les geven.
Het observeren in 2, 3 en 4 was een hele ervaring. De kinderen vonden het heel fijn om ons te hebben in de klas. De leerlingen wilden ons constant helpen met allerlei zaken en gaven ons papier om te mee te volgen in de les.
Het was wel een lange dag. Van 8 tot 5 aanwezig in de school en dan in deze warmte (35 graden). Maar dit zal ik toch gewoon moeten worden, want dit zal drie maanden zo zijn.
Het laatste uur van de dag (van 4 tot 5) werd in beslag genomen door ‘Clubs’. Dit zijn kleine groepjes waar je nuttige zaken kan uitvoeren zoals: scouts, Music, wildlife, Young farmers club, debat, Christian religion en Islamic. Deze gaan elke dag door na school en is enkel voor 4,5,6,7 en 8.
Na onze lange dag, maar wel heel leerrijke,  zijn we nog groentjes gaan kopen aan het lokale kraampje vooraan in het dorp. Deze hadden we nodig om in onze spaghetti te gooien. De groentjes en fruitjes zijn hier fantastisch! Ze zijn niet te vergelijken met de onze. Een gezellig avondje op ons terrasje was weer een feit. We hebben onze volgende dag besproken. Want op woensdag zijn we vrij en moeten we dus niet naar school en krijgen we de kans om andere dingen te doen. We zouden morgen namiddag naar het strand trekken en genieten van het keniaanse zonnetje.
Tijdens onze avonden op het terrasje is er ook altijd een vleermuis die gedag komt zeggen en ons even vergezeld. Omdat hij al zo vaak bij ons heeft gezeten/ gehangen hebben we hem ook al een naam gegeven; ‘Pim’. Nu, dinsdag avond laat, was Pim van plan om zijn vleugels nog eens te strekken en ons te verlaten. Jammer genoeg, doordat hij zo zenuwachtig was om te gaan vliegen, want wij waren zelf ook wat onrustig, heeft hij op mijn gezicht iets achtergelaten. Fijn is anders, maar natuurlijk konden we er allemaal hard om lachen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten