Jambo beste vriendjes en vriendinnetjes!

Ik ben 3e jaars studente aan de KHK Vorselaar en vertrek op 4 februari naar Kenia om daar les te geven.
Ik zal 3 maanden verblijven in het vrijwilligershuis van Rainbow4kids.
Deze organisatie is opgericht door Katrien Vermeersch. Voor meer informatie: http://www.rainbow4kids.be/
De school waar wij lesgeven is gelegen in Ukunda. Dit dorpje is niet zo ver gelegen van een belangrijke stad in Kenia; Mombasa.

Waarom heb ik voor Kenia gekozen?
Wel in 2008 ben ik voor drie weken naar Zuid-Afrika getrokken. Ik heb daar ontzettend mooie natuur gezien en de cultuur goed kunnen opsnuiven.
Tijdens de reis was ik een gesprek aan het voeren met onze gids en kwam het er op neer dat ik zeker een keertje naar Kenia moest ontdekken.
Toen ik ontdekte dat onze school de mogelijkheid aanbood om naar Kenia te gaan, wou ik mijn kans meteen grijpen.

Als leerkracht is het natuurlijk ook belangrijk om stil te staan bij de zaken die ik daar kan leren. Deze trip is een uitgelezen kans om meer te ontdekken op vlak van diversiteit in de klas en les geven op andere manieren dan die wij aangeleerd krijgen in onze opleiding.



We trekken met 8 naar Ukunda, 5 studenten afkomstig van KHK Vorselaar en 3 studenten afkomstig van XIOS Hasselt.


Zo, hopelijk hebben jullie veel leesplezier.
Kom af en toe eens een kijkje nemen om mijn avontuur te volgen.



Kwaheri!
Anso

dinsdag 28 februari 2012

Dag 22: 26/02/2012

Na 4 uur slapen zijn we terug uit ons bedje gekropen om naar de kerk te vertrekken. Het was snik heet en er was geen windje te bespeuren. Na een klein halfuurtje wandelen zagen we de kerk al verschijnen. Om half 11 begon de viering. Na een paar ‘liedjes’ werd er van ons een speech verwacht. Natuurlijk hebben we dat ook gedaan en ons kort even voorgesteld. Samen met Mama en papa Rainbow en Teacher Wim stonden we vooraan in de kerk. Je merkte aan de mensen dat ze Katrien en Danny heel dankbaar waren voor het project in hun dorp. Verder was er nog een familie die uit ItaliĆ« kwamen. Oorspronkelijk zijn ze afkomstig uit Kenia maar ze zijn verhuisd naar Europa. Omdat hun reis goed verlopen was kwamen ze naar de kerk om God te bedanken. Na een uur en half mochten we de kerk uit. Ik was ontzettend blij met de frisse lucht. Door de hitte was het niet uit te houden. Eerst hebben we nog en colaatje gedronken om op krachten te komen. Na deze verfrissing konden we weer naar huis vertrekken. Tijdens het rusten in de tuin hoorde ik plots een vuvuzela. Omdat 1 van de leerlingen die mee had op scouts-camp viel mijn ‘euro’ snel. De jongens waren terug! Samen met Sofie ben ik naar school gekomen om hen te verwelkomen. We hadden veel te vertellen aan elkaar! Zij oever hun ervaringen bij de scouts en wij over ons druk weekend. Wanneer we uitgepraat waren heb ik mijn lessen afgemaakt en gewacht op de jongens tot ze klaar waren om te vertrekken naar Kim4love. We moesten er terug heen omdat het de laatste keer was voor Danny en Wim. Deze laatste had ons 8 dan ook nog een uitgenodigd om nadien te gaan eten. Het was weer tijd voor een ritje op de brommer ‘by night’. Ondertussen ben ik het al zo gewoon dat ik het echt fantastisch vind! Ik geniet er meer en meer van! Na een lekker etentje heb ik thuis mijn blog verder afgemaakt en naar de filmpjes van Jodie gekeken van The voice van Vlaanderen. Jammer genoeg is ze ‘out of the game’ en dat op haar verjaardag… “Maar, Jodie, ge hebt da goe gedaan zenne, menneke!”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten